پرسشهای متداول
شما میتوانید پاسخ پرسش های متداولی که در ذهن خود دارید را از این بخش دریافت کنید، در صورتی که نتوانستید پاسخ خود را از این بخش دریافت کنید، پشتیبانی شرکت سبیکو آماده پاسخگویی به تمامی پرسش های شماست.
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: شما به صورت نقدی، بانکی یا اینترنتی میتوانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله اطلاعات پرداخت شیوه پرداخت خود را انتخاب کنید.
همگی کاربران شرکت سبیکو میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت شرکت سبیکو، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در سایت شرکت سبیکو برای همه کاربران وجود دارد.
2- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت شرکت سبیکو، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرضالحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
3- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
4- آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
5- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی شرکت سبیکو از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
6- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت شرکت سبیکو امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از شرکت سبیکو که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– پس از ارجاع به درگاه بانکی جهت پرداخت با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– پس از ارجاع به درگاه بانکی جهت پرداخت قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود در درگاه ها استفاده کنید.
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری، رمز عبور و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “ویرایش اطلاعات کاربری و رمز عبور” به صفحهای منتقل میشوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
برای تغییر ایمیل، با همان ایمیلی که ثبت نام کردهاید به info@sebi.co.ir ایمیل بزنید.
اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط میتوانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.
2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند.
3- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، با ورود به حساب کاربری میتوانید از قسمت “سفارشات اخیر” سفارشات قبلی خود را مشاهده کنید.
4- آیا میتوانم در حساب کاربری خودم آدرس را یک بار وارد کنم تا نیازی نباشد که برای هر سفارش آدرس را وارد کنم ؟
پاسخ: بله، برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش “آدرس شما” روی “ویرایش” یا ” افزودن آدرس” کلیک کنید و آدرس خود را وارد و ذخیره کنید.
5- آیا میتوانم آدرس تحویل سفارش و صورتحساب را که قبلا وارد کرده ام ویرایش کنم ؟
پاسخ: بله، برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش “آدرس شما” روی “ویرایش” کلیک کنید و آدرس خود را ویرایش و ذخیره کنید.
1- آیا برای خرید از شرکت سبیکو، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر ، میتوانید سفارش را بدون عضویت نیز انجام دهید ، ولی با عضویت در شرکت سبیکو امکانات بیشتری جهت راحتی در ثبت و پیگیری سفارش در اختیارتان قرار می گیرد :
- — سریعتر و سادهتر خرید کنید.
- — به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید.
- — لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید.
- — نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید.
- — آدرس خود را یکبار ذخیره کنید و در هر سفارش از آن استفاده کنید.
2- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
3- آیا میتوانم برای شخص دیگری از شرکت سبیکو خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، در مرحله تسویه حساب و بخش ” ارسال به یک آدرس دیگر”، شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. تا سفارش برای آن شخص ارسال شود.
4- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: شرکت سبیکو با ارسال پیامک، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش “سفارشات اخیر” از قسمت “وضعیت” هر سفارش از وضعیت آن مطلع شوید.
توجه داشته باشید که 30008672 تنها شمارهای است که شرکت سبیکو از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان دیجیکالا، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام شرکت سبیکو است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به info@sebi.co.ir اطلاع دهید. همچنین 30008672 ، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه شرکت سبیکو را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق این شماره وجود ندارد.
5- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت شرکت سبیکو با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
6- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با شرکت سبیکو تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش شرکت سبیکو با شما تماس خواهند گرفت. توجه داشته باشید که 30008672 تنها شمارهای است که شرکت سبیکو از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. همچنین 30008672 ، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه شرکت سبیکو را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق این شماره وجود ندارد.
7- میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.